Web developers / Web designers : ο κλάδος που δεν πλήττεται από την ανεργία

business, web design - 04.05.2008 10:13 - 23 σχόλια

Web developers / Web designers : ο κλάδος που δεν πλήττεται από την ανεργία

Προφανώς ; Ή κάνω λάθος ;

Γιατί όταν βάζουμε αγγελία για πωλητές, γίνεται λαϊκό προσκύνημα και το inbox βομβαρδίζεται από αποστολές βιογραφικών, (ασχέτως αν η συντριπτική πλειοψηφία αυτών καταφθάνουν από ανειδίκευτους ή με μικρή εμπειρία ανθρώπους, παρά τις σαφείς επισημάνσεις της εκάστοτε αγγελίας) αλλά όταν βάζουμε για web designers / web developers δεν κουνιέται φύλλο.

Από τους λίγους που ενδιαφέρονται για θέση web designer / developer, σχεδόν όλοι ενδιαφέρονται για εξωτερική συνεργασία και εξ’αυτών σχεδόν όλοι δεν είναι σε θέση να κόψουν τιμολόγια. Ακόμα και άνθρωποι που αποτελεί τιμή μου να συνεργαστώ μαζί τους, δυστυχώς δεν έχουν την δυνατότητα να κόψουν τιμολόγια. Το σέβομαι ως απόφαση, αλλά δεν μπορώ να συνεργαστώ για τον απλό λόγο, ότι στην ουσία όλοι εμείς εδώ θα καταλήξουμε να δουλεύουμε για τον εξωτερικό συνεργάτη και την εφορία.

Το κυριότερο είναι, ότι για κάποιους συγκεκριμένους λόγους, χρειαζόμαστε In house web designer και web developer.

Όσους τρόπους κι αν δοκιμάσαμε, τα αποτελέσματα είναι τα ίδια : Σχεδόν μηδενικό ενδιαφέρον. Με την αγγελία να αναφέρει μισθό και παροχές, με την αγγελία να μην αναφέρει μισθό και παροχές, το ίδιο και το αυτό. Με νέα αγγελία που να ανεβάζει τον μισθό πάνω από τον μ.ο. της αγοράς. Τίποτα. Μηδέν εις το πηλίκον. Έστω κάποιοι χωρίς εμπειρία, έστω κάποιοι με μικρό portfolio….

Ή κάνουμε κάπου το λάθος ή δεν μένει τίποτα άλλο από το επόμενο βήμα να είναι οι εταιρείες human resources. Έχω τις μικρές (έως μεγάλες) αμφιβολίες μου, αλλά δεν μένει άλλος δρόμος…

23 σχόλια


  1. dealsend
    10:27 - 04.05.2008

    Υπάρχει μια μερίδα ανθρώπων που απλά δεν θέλει να εργαστεί. Το πρόβλημα με το recruitment το έχουν όλες σχεδόν οι εταιρίες. Όσο πιο εξειδικευμένη μια θέση, τόσο πιο δύσκολο.

    Θα σου πρότεινα -εφόσον κατέληξες και στο σενάριο 0 εμπειρία- να έρθεις σε επαφή με σχολές, αν μην τι άλλο εκεί μπορεί να βρείς κάτι…αλλά (επειδή το έχω δοκιμάσει) εκεί θα έρθεις αντιμέτωπος με δυο πράγματα.
    1 Υπερβολικές φιλοδοξίες
    2 Στρατο!

  2. apostolos
    10:34 - 04.05.2008

    ευχαριστώ για την πρόταση delasend.

    το είχα σκεφθεί κι εγώ, αλλά αφού το προτείνει κάποιος που το έχει δοκιμάσει … :-)

  3. HitMan
    11:57 - 04.05.2008

    Μακάρι να έκανες λάθος Απόστολε…

    Το τελευταίο «τρανταχτό» που έζησα ήταν ένα παιδί που ενώ είχαμε συναντήθει, συζητήσαμε και όλα πήγαιναν προς τον δρόμο της πρόσληψης/συνεργασίας τελικά ήθελε να προσαρμόσουμε το ωράριο μας [το δικό μου δηλαδή, development] για να χωρέσει και την δουλειά που του προσφέρθηκε ως «καθηγητής» σε εργαστήρι πληροφορικής [ECDL κ.τ.λ.]

    Και να έλεγα ότι ναι.. στον χώρο ζητάμε τόσα χρόνια προυπηρεσία, πτυχίο τάδε τομέα κ.α. εντάξει! Αλλά όταν ζητάς κάποιες γνώσεις και όρεξη για να μάθει περισσότερα τι γίνεται;

    Δύσκολοι καιροί… Μάλλον πρέπει να αναθεωρήσω τις απόψεις μου για τους Ινδούς.

  4. bizwriter
    20:14 - 04.05.2008

    2 Στρατο!

    Γυναίκες web designer δεν υπάρχουν; :-)

  5. Kostas
    21:17 - 05.05.2008

    Ένα ενδιαφέρον σχετικό άρθρο αν και λίγο παλιό.
    http://www.joelonsoftware.com/articles/FindingGreatDevelopers.html
    «The great software developers, indeed, the best people in every field, are quite simply never on the market.»

    Δεν ξέρω βέβαια κατά πόσο ισχύουν όλα αυτά στην Ελλάδα, αλλά έχει μερικές
    καλές ιδέες προσέγγισης, π.χ. να ψάξεις για developers σε συνέδρια/ημερίδες κοινότητες κ.λ.π.

    Μου κάνει εντύπωση πάντως το πως δεν έχουν την δυνατότητα να κόψουν τιμολόγια, πίστευα πως
    οι περισσότεροι έτσι λειτουργούμε.

  6. apostolos
    19:53 - 06.05.2008

    @ Hitman

    Πολύ Ινδία πέφτει τον τελευταίο καιρό ακόμη και σε μεγάλες εταιρείες, όπως έχω διαπιστώσει. Λογικό είναι.

    @ Kostas

    Πολύ καλό άρθρο, Κώστα. Ευχαριστώ. Κι εμένα μου κάνει εντύπωση η έλλειψη τιμολογίων, αλλά δυστυχώς έχω δει από πρώτο χέρι ότι είναι μια πραγματικότητα.

  7. Gerasimos Tsiamalos
    10:24 - 07.05.2008

    Συμφωνώ. Ακόμη και όταν πρόκειται για κάτι πολύ πολύ συγκεκριμένο ακόμη και τότε είναι δύσκολο να βρείς κάποιον να κάνεις τη δουλειά σου. Οι δικές μου εμπειρίες έχουν να κάνουν με θέματα ειλικρίνειας.

    Και αυτό με τα τιμολόγια τι κακό είναι; Δλδ εμείς για ποιόν δουλεύουμε; για την εφορία και το φπα; Δε το καταλαβαίνω γιατι δεν εκδίδουν τιμολόγια ενώ είναι στην αγορά και ψάχνουν για εξωτερικές συνεργασίες.

  8. adamo
    23:33 - 11.05.2008

    Χμ… Υποψιάζομαι πως το θέμα των τιμολογίων «πέφτει″ σε δύο περιπτώσεις:
    1. Φοιτητής που στην ουσία βαριέται να ανοίξει βιβλία (και ούτε οι γονείς του θέλουν αφού καλύπτεται από την ασφάλειά τους).
    2. Μισθωτός σε άλλη εργασία που εξίσου βαριέται να ανοίξει βιβλία γιατί δεν ξέρει για πόσο θα κάνει αυτή τη δουλειά.

    Έχοντας μια άποψη για το τι θα ήθελε η εταιρία σου από ένα web developer / designer δεν με εκπλήσσει που δεν βρίσκεις κόσμο. Εγώ το βλέπω σαν θετικό στοιχείο για τη δουλειά σας. Θα έβρισκες εύκολα κόσμο εάν «όλα τα σφάζατε, όλα τα μαχαιρώνατε» και στο τέλος «όλα τα φέρνατε βόλτα κάπως».

    Μια ακόμα σχετική διαπίστωση που έχω κάνει είναι πως οι περισσότεροι «που φτιάχνουν sites» το βλέπουν σαν κάτι προσωρινό για χαρτζικίκι, άρα δύσκολα θα απαντήσουν σε μια τέτοια αίτηση.

    Και μη ξεχνάμε το «Υπάρχει μια μερίδα ανθρώπων που απλά δεν θέλει να εργαστεί». Ο κόσμος προσπαθεί να πάει σε μεγάλους οργανισμούς / εταιρίες ή / και το Δημόσιο για τον απλό λόγο πως εκεί μπορεί να έχει ένα μικρό κοματάκι δουλειάς, να κάνει το 8ωρό του ίσως και λουφάροντας και τίποτε άλλο.

  9. apostolos
    04:14 - 12.05.2008

    @ adamo

    συμφωνώ με την οπτική που το βλέπεις.

    απλά στους λόγους των τιμολογίων, υποψιάζομαι ότι δεν παίζει τόσο πολύ το «βαριέται″ αλλά το «δεν θέλω να πληρώνω ΤΕΒΕ». (ειδικά για φοιτητές και ανθρώπους που γενικώς ψάχνονται να εργαστούν ως ελ. επαγγελματίες χωρίς να είναι μισθωτοί).

  10. ProBlog
    10:57 - 13.05.2008

    Καλησπέρα σε όλους,
    Θα ήθελα να παραθέσω την προσωπική μου εμπειρία.
    Εδώ και 4 χρόνια, όσο ήμουν ακόμα φοιτητής, έκανα την κίνηση και άνοιξα βιβλίο ΤΕΒΕ (σχεδίαση και ανάπτυξη ιστοσελίδων). Δυστυχώς λόγο υποχρεώσεων της σχόλης και μετά λόγο στρατού δεν είχα το χρόνο να το κυνηγήσω ιδιαίτερα …
    Εδώ και ενάμιση χρόνο, εργάζομαι σε μια από τις μεγαλύτερες εταιρίες του χώρου των τηλεπικοινωνιών σαν network engineer (Cisco καμιά σχέση με το web design). Τους 4 πρώτους μήνες πλήρωνα ΙΚΑ (16% του μισθού) και ΤΕΒΕ (300 το δίμηνο), σε επαφή που είχα με άνθρωπο μέσα του HR μου είπε ότι θα μπορούσα να πάρω απαλλαγή από την μια ασφάλεια και να πληρώνω μόνο την άλλη !!! Σε επικοινωνία που είχα με το ΤΕΒΕ, μου είπαν ότι μπορούσα να έχω απαλλαγή 100% του ποσού του ΤΕΒΕ (300€ το δίμηνο) ή 80% του ΙΚΑ( από 16% σε 6%).
    Επέλεξα την μερική απαλλαγή από το ΙΚΑ ( γιατί θεωρώ το ΤΕΒΕ καλύτερη ασφάλεια από το ΙΚΑ) το οποίο είναι περίπου 140€ το μήνα (280€ το δίμηνο), με λίγα λόγια η εταιρία πλέον μου πληρώνει το ΤΕΒΕ.
    Νομίζω ότι αυτή η κίνηση δεν μου βγήκε σε κακό, γιατί σε κάνα μήνα θα παραιτηθώ και θα κυνηγήσω το ελεύθερο επάγγελμα του web designer…

  11. apostolos
    11:04 - 13.05.2008

    @ problog

    αν παραιτηθείς, πέρνα μια βόλτα από εδώ :)

    αυτό που ξέρω για την παράλληλη ασφάλιση (γιατί το έκανα κι εγώ πριν χρόνια) είναι ότι αυτό που αναφέρεις καλύπτει αυτούς που έχουν κολλήσει για 1η φόρα ένσημο στην ζωή τους μετά την 1/1/1993 (δηλ. θεωρούνται νέοι ασφαλισμένοι).

    Αυτοί που έχουν κολλήσει για 1η ένσημο στην ζωή τους πριν την 1/1/1993 πληρώνουν υποχρεωτικά και ΙΚΑ και ΤΕΒΕ (εννοείται ότι όταν φθάσει ο καιρός θα πάρουν δύο συντάξεις).

    όλα αυτά χωρίς να είμαι λογιστής βέβαια, οπότε υπάρχουν αρκετές πιθανότητες λάθους…

  12. ProBlog
    11:16 - 13.05.2008

    Νομίζω ότι έχεις δίκιο, το πρώτο που με ρώτησαν ήταν αν είμαι ασφαλισμένος μετά της 1/1/1993 ! Για πριν το ’93 δεν γνωρίζω κάτι !

    Μπορεί και να περάσω :twisted: !

  13. W3BD3S1GN3R
    15:30 - 22.05.2008

    Συμφωνώ μαζί σας σε πολλά σημεία και αναγνωρίζοντας ότι πολλές φορές οι designers φέρνουν τους εργοδότες τους (μελλοντικούς και μη) σε δύσκολη θέση με την έλειψη επαγγελματισμού που διακρίνει κάποιους, θα σας παρακαλούσα να λάβετε υπόψην σας και την άλλη πλευρά.

    Αυτή του designer, που κατά την προσπάθεια ανεύρεσης εργασίας σκοντάφτει πάνω σε αγγελίες οι οποίες ζητούν πράγματα που περιγράφουν τελικά ολόκληρη εταιρία (από web design, dtp, προγραμματισμό μέχρι τυφλό σύστημα και γραμματειακή υποστήριξη έχω συναντήσει κατά καιρούς σε κείμενα αγγελιών), με απαιτήσεις για super portfolio, super πτυχία, super πείρα και αυτά σε συνδυασμό με super ηλικία (οι δεινόσαυροι των 30 ποιός ξέρει τι απαιτήσεις θα έχουν), πάντα υπό την σκιά της πασίγνωστης πλέον καραμέλας «στις ιδιωτικές επιχειρήσεις δεν υπάρχει ωράριο» (αν και αυτήν την έκφραση την αφήνουμε για δωράκι κατά τη διάρκεια του interview).

    Κρίμα είναι να ακούμε κάποιους να μιλούν για ανθρώπους που βαριούνται να εργαστούν, όταν υπάρχουν ικανότατοι άνθρωποι (και μάλιστα πολλοί) που αναζητούν όχι μια θέση στο δημόσιο τομέα αλλά μια εργασία στην οποία να αντιμετωπίζεται η όρεξη για δουλειά και πολλές φορές η πολύχρονη πείρα με σεβασμό.

    Ζητώ συγνώμη για την έκταση του κειμένου και για τις αρκετές παρενθέσεις.

    Φιλικά,
    W3BD3S1GN3R

  14. apostolos
    16:58 - 23.05.2008

    @ W3BD3S1GN3R

    προφανώς και έχεις δίκιο – βουνό σε όσα αναφέρεις.

  15. ProBlog
    16:52 - 27.05.2008

    «…όρεξη για δουλειά και πολλές φορές η πολύχρονη πείρα με σεβασμό.»

    Δυστυχώς (ίσως με πείτε λαϊκό) , αυτό που λες στην Ελλάδα δεν παίζει !!!
    Όλοι ή μάλλον οι περισσότεροι ψάχνουν να βρουν «κάποιον», ο οποίος θα τα κάνει «όλα» και αν είναι δυνατόν, να τα κάνει και τσάμπα !!!

    Αν και Designer (Freelancer) εργάζομαι σαν μισθωτός μηχανικός δικτύων, δεν μπορείς να φανταστείς τι συμβαίνει στον κλάδο. Η εταιρίες έχουν την απαίτηση να μπορείς να στήσεις μόνος σου ολόκληρο το δίκτυο μια εταιρίας και ταυτόχρονα να παίρνεις μισθό 999 ευρώ !!!

    ΕΛΕΟΣ !!! Έχω αγανακτήσει με αυτά που βλέπω να γίνονται.

  16. nikolas
    18:12 - 12.06.2008

    Δεν μου στέλνεις μερικά βιογραφικά για πωλητές και να σου στείλω μερικά για web developers/designers; Και αν βρείς κάποιον που να ξέρει wtf is the difference between web design and web dev, θα κάτσω να … που λέει ο λόγος! :-)

  17. Σταύρος
    10:06 - 14.06.2008

    Θέλει κανενας το βιογραφικό μου?
    Ειμαι ενα μηνα χωρις δουλεια και ψαχνομαι.
    Ειμαι web/app developer.
    To email μου ειναι skiabox12@gmail.com

  18. Maryk
    16:18 - 02.08.2008

    Είμαι γυναίκα web designer, δουλεύω μόνη μου από τότε που τελείωσα την σχολή εδώ και 8 χρόνια.
    Advandage: ελέγχω το χρόνο μου, ελέγχω (όσο γίνεται) την δουλειά μου ως προς το είδος σχεδιασμού που προσφέρω, μεγαλώνω η ίδια τις δύο κόρες μου από κοντά και όχι μέσω νταντάδων, παιδικών σταθμών κλπ.
    Disadvantage: έχω μείνει σχετικά πίσω σε ενημέρωση γιατί δεν έρχομαι σε επαφή με άλλους web designers κυρίως σε θέματα προγραμματισμού και δεν έχω σταθερό εισόδημα.

  19. Azvos
    16:38 - 30.09.2008

    A καλά παιδιά απο αυτά δεν μαζεύονται….έχετε να τα ακούσετε και να τα ακούσετε,λυπάμε μόνο τα παιδιά που έχουν να τραβήξουν αυτές τις βλακείες!

    Μιλάω ως web designer και όχι developer με 5 χρόνια προσωπικής μου πείρας, όταν ήρθα στην αθήνα να βρώ δουλεία για ανάλογη θέση άρχιζα να τραβάω τα μαλλιά μου με αυτά που άκουγα!

  20. Diimiourgos
    18:41 - 23.11.2008

    Χαίρεται, και μιας και από ότι φαίνεται έπεσα στο κατάλληλο blog την κατάλληλη στιγμή -παρόλο που άργησα κανα 2 μήνες^^- , θα μπω κατευθείαν στο ψητό.

    Λοιπόν, είμαι φοιτητής και μαζί με ένα άλλο παλικάρι από την σχολή , θέλουμε λίγο έξτρα χαρτζιλικάκι να βγάζουμε μόνοι μας.Και οι 2 ασχολούμαστε τόσο με γραφικά,,μέτρια με το τεχνικό κομμάτι προγραμματισμού ιστοσελίδας (σχεδόν άριστη Html και τώρα μπαίνουμε και στο flash) αλλά σχεδόν όλη μας η δύναμη είναι στην… ιδέα/CREATION.. στην σχεδίαση , στα γραφικά.

    Αυτό που θέλω να ρωτήσω είναι..

    Έστω ότι λέμε να αρχίσουμε να πουλάμε ιστοσελίδες, με μια κατώτατη τιμή των 100-200 ευρώ , και θέλουμε να αποφύγουμε ΤΕΒΕ,εφορία κτλ κτλ.. —μιλάμε για απλά πράγματα δηλαδή..για το χαρτζιλικάκι του μονίμως άφραγκου φοιτητή ;) — , τότε ..θα έχουμε κανένα πρόβλημα με τον νόμο αν πχ μας εεχμμμ.. «πιάσει″ κανείς?

    Ξέρει κανείς τίποτα?

    Δεν μιλάμε για κάτι που σκοπεύω-ουμε να σχοληθώ για όλη μου την ζωή, απλά …για την ώρα.. έτσι, για κανένα ευρώ παραπάνω βρε αδερφέ!

    Ευχαριστωωωωώ!!

  21. apostolos
    18:48 - 23.11.2008

    @ Dimiourgos

    Πρόβλημα δεν θα έχεις, εκτός αν πάρεις πια τόσο μεγάλο κομμάτι της αγοράς και μπεις στο μάτι μερικών, οπότε θα φας καρφωτή.

    Αυτό που θα βρεις μπροστά σου όμως, είναι ότι θα αρνούνται να σε πληρώσουν αν δεν τους κόψεις τιμολόγιο ή απόδειξη παροχής υπηρεσιών. Και είναι κάπου λογικό αυτό, γιατί αν ο πελάτης σου είναι εταιρεία οιασδήποτε μορφής θέλει να δικαιλογεί έξοδα και να μην πληρώνει μαύρα.

    Αν απευθύνεσαι μόνο σε ιδιώτες δεν θα έχεις ιδιαίτερα προβλήματα, εκτός αν πέσεις σε κάποιον που ζητάει οπωσδήποτε απόδειξη.

    Καλή αρχή :)

    ps : αν σε πιάσουν εννοείται ότι θα έχεις πρόβλημα με το νόμο.

  22. Diimiourgos
    19:14 - 23.11.2008

    @apostolos

    Σε ευχαριστώ πρώτα από όλα για την απάντηση -σε χρόνο dt μάλιστα :) -

    Βασικά είμαστε σε μια μικρή επαρχιακή πόλη,οπότε τώρα μεγάλες εταίριες..εε.. δεν θα βρούμε και πολλές^^
    Αυτό που σκεφτήκαμε πχ είναι αρχικά μόνο από γνωστούς-γνωστών και πιο μετά να αρχίσουμε να κολάμε πχ απλά χαρτάκια σε κολώνες σαν αυτά που λένε πχ «Τεταρτοετής Μαθηματικός παραδίδει μαθήματα σε μαθητές..τιμές φιλικές» κτλ κτλ.
    Δηλαδή κάτι μη-καρφωτό.

    Αλλά το μόνο που με απασχολεί είναι αυτό που είπες.. με τις αποδείξεις.
    Δηλαδή θα υπάρχει άτομο που θα σου δώσει 200 ευρώ στο χέρι και δεν θα ζητήσει απόδειξη?Βέβαια ο πατέρας του γνωστού μου έχει μια επιχείρηση-άσχετη με web design- και είπε ότι μπορεί από εκεί να κόβει τιμολόγια-ή κάτι τέτοιο τέλος πάντων- αλλά δεν ξέρω.. θα αρκεί?

    Επίσης ο νόμος αν με πιάσει, τι θα μου κάνει?Πχ θα έχω τίποτα τσουχτερά πρόστιμα?

    Μπορείς να φωτίσεις λίγο το μέρος μιας και από ότι φαίνεται γνωρίζεις κάποια χ πράγματα?

    Δηλαδή τελικά , θα είναι καλή ιδέα?Μην έχουμε και μπελάδες..Πολλοί δουλεύουν με αυτόν τον τρόπο, ή είναι όλοι πληρώνουν κανονικά το τεβε τους ή είναι υπό την «προστασία κάποιας μαμας-εταιρίας¨γραφικών?

  23. apostolos
    19:30 - 23.11.2008

    Kόσμος και κοσμάκης δουλεύει χωρίς να εκδίδει τιμολόγια. Δεν θέλω να σε τρομοκρατήσω, δεν υπάρχουν και πολλές πιθανότητες να σε πιάσουν, αν σε πιάσουν όμως λογικά σου επιρρίπτουν το αδίκημα της φοροδιαφυγής.

    Επίσης, η εταιρεία του γνωστού σου που θα σου κόβει τιμολόγια, θα σου ζητήσει να της αποδίδεις τον ΦΠΑ και τον φόρο (οπότε στην ουσία γλυτώνεις μόνο το ΤΕΒΕ). Δηλαδή αν κόψει ένα τιμολόγιο 200 + ΦΠΑ, εσύ θα εισπράξεις από τον πελάτη 238 euro αλλά θα πρέπει στην εταιρεία που έκοψε το τιμολόγιο για λογαριασμό σου να δώσεις τα 38 euro και από τα 200 ένα 20% με 30% (ανάλογα με την εταιρεία) που είναι ο φόρος.

    Περαιτέρω δεν μπορώ να σε διαφωτίσω δυστυχώς ;)

    Yπάρχουν πολλά άτομα που δεν θα σου ζητήσουν απόδειξη για 200 euro, αλλά συνήθως αυτά το κάνουν γιατί η εταιρεία που απευθύνθηκαν για να τους κάνει την εφαρμογή τους ζήτησε 1000 ή τέλος πάντων πολύ παραπάνω από τα 200 euro που θα του πάρεις εσύ. Το πρόβλημα είναι ότι θα σου ζητήσει να του παραδώσεις δουλειά αν όχι των 1000 euro, τουλάχιστον των 600-700 για να συναινέσει στην πληρωμή χωρίς απόδειξη.

Σχολιασμός

σχόλιο